mandag 16. september 2013

VIVA ITALY...



Da ble det fyring i bakerovnen!!!
Søndag er perfekt dag for slike artige sysler,
og i går var det bare kos.
Hadde ikke store ambisjoner,
annet enn å øve litt på steinovnsbakt pizza og pai

Og pizza ble det!!!
Pizzabunn med oppskrift fra selveste
Morten Schakenda.
Og hjemmelagt pizzasaus.
Ble utrolig god smak, 
men kanskje litt
"seig" bunn??
Oppskriften ble fulgt punktlig,
så jeg tror kanskje det var litt med steketid å gjøre...
Øving gjør mester, 
så vi gir ikke opp så lett

Steinovnsbakt


Eplepai ble laget til dessert.
Den kunne sett bedre ut,
men smaken var fortreffelig 
Haha,
( derfor får dere bare se halvparten)

Duck´s pai

Ovnen var nok litt varm når jeg 
stekte bunnen.




Etter trening i går kveld satte jeg knekkebrød til steking på ettervarmen.
Disse er glutenfri og er tilsatt kokosmelk.
Kjempegod!

Glutenfrie knekkebrød


Siden ovnen fortsatt er varm,
har jeg satt inn 2 nye brett med knekkebrød nå...
De skal "steke" til jeg er ferdig på jobb kl. 19.00
Det har gått mange timer siden jeg fyrte, 
så litt spent på om disse knekkbrødene blir sprø.

Greit å teste. 
Ovnen er fortsatt meget varm




Da må damen rushe på jobb.
Fantastisk dag!!!

Og her er dagens bilde


Ildfulle fjelltopper

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar