fredag 14. juni 2013

BAKEKURS

Jeg tenker hver dag; Akkurat i dag må jeg skrive 
et innlegg på bloggen for dette MÅ jeg fortelle, 
men så ligger jeg plutselig til lading.....
Er det mulig!!!!
Dagene går sååå alt for fort og 
jeg mangler liksom de ti - minuttene ekstra. HAHA

Det vil vel alltid være slik, når man tror at hver dag er den siste.....

Men akkurat nå har jeg mine ti - minutter og
i ettermiddag har jeg vært på 
"kurs i fyring og matlaging i vedfyrt bakerovn"!! 
Og det var i Surnadal hos Arild Mogstad.


VIVA ITALY


En fantastisk ettermiddag med mye trivelige 
bake - entusiaster med erfaren og entusiastisk kursholder.

Og baking og matlaging ble det....


mmmm...Foccacia




Først fyrte vi i ovnene ( 2 stk ), 
mens deig og andre forbredelser ble gjort.
Det ble bakt grovbrød, Valnøttbrød,
Olivenbrød ( Foccacia), 
boller og dessertkake med bær.
I tillegg til fløtegratinerte poteter, skinkesteik, ribbe, 
oksesteik og fylte kyllingfileer!
Og alt dette i løpet av 5 timer


Grovbrød til heving

Ferdigstekt

...Og hele seansen ble avsluttet med etergilde :))
Tross full tank, måtte vi bare smake Valnøttbrødet vi fikk med hjem!!!

FANTASTISK :)

..........og stappmett......


Men ingen bakerovn har finere utsmykning enn vår, 
uansett ITALY, GERMAN eller FRANCE.
"De e på Kvennja d stjer"
 Lyst til å vite mere om kunstneren bak mesterverket klikk HER

WE DIGG Ole Mauseth

Med nye tips og ideer går det nok ikke mange 
dagene før det er fyr i ovnen tenker jeg....


Ønsker alle en fantastisk helg.
Kommer plutselig tilbake!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar